Markedsføring af nyt byområde

Dialogbaseret seminar for byggebranchen

ref_projektudvikling

Foto: Mads Lorenzen
 

Som et led i at få skabt kontakt og en dialog med kommende byggeherrer og kulturaktører inviterede Musicon-sekretariatet til et åbent seminar om udviklingsperspektiverne på Musicon – Roskildes nye kulturelle og musiske bydel.

 

Ca. 200 arkitekter, byplanlæggere, bygherrer, developere, event- og kulturproducenter deltog i seminaret, der fandt sted i de gamle industrihaller fra den tidligere betonfabrik på Musicon. Herudover deltog Musicon-sekretariatet, repræsentanter fra Roskilde Kommune samt pressefolk.

 

Seminaret bød på en præsentation af visionen for den nye bydel, faglige oplæg bl.a. af lektor på CBS Mark Lorentzen, rundvisning i området og infomøder om:

 

  • Salg af jord (målrettet investorer og developere)
  • Projekter og aktuelle arkitektkonkurrencer (målrettet arkitekter og byplanlæggere)
  • Event-rammer (målrettet event- og kulturproducenter)

 

ref_aabent hus_11

Foto: Mads Lorenzen
 

Anne Katrine var moderator på infomødet om “Projekter og aktuelle arkitektkonkurrencer”. På mødet blev forundersøgelsen til den efterfølgende internationale konkurrence om Rockmagneten og en åben idékonkurrence om Kreative Familieboliger præsenteret. Herudover gav Anne Katrine de deltagende et overblik over fremtidige bygge- og kulturprojekter i bydelen.

 

ref_aabent hus_09

Som by- og projektudvikler i Musicon-sekretariatet var Anne Katrine’s leverancer:

 

  • Ledelse og koordinering af info-møde om projekter og konkurrencer
  • Medudvikler på overordnet koncept
  • Kvalitetssikring af fagligt indhold
  • Netværk
  • Delvis projektledelse af rådgivere
  • Medansvarlig for gennemførelse af event

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ref_aabent hus_07

Foto: Mads Lorenzen
 
ref_aabent hus_12
Foto: Mads Lorenzen
 
ref_aabent hus_03
Foto: Mads Lorenzen