PIXLPARK

Et interaktivt og digitalt byrum for unge

ref_pixl_05

ref_pixl_01

PIXLPARK er et digital og interaktivt byrum, hvor fysisk aktivitet kombineres med interaktive installationer, spil og sociale medier.

 

Den primære målgruppe er de 12-26 årige men PIXLPARK er offentligt tilgængeligt for alle. PIXLPARK indeholder blandt andet skattejagter på Musicon via mobiltelefon, en kæmpe installation med 8 gynger og 3 interaktive dansetårne.

 

PIXLPARK viser at It kan være med til at skabe nye og sjove bevægelsesmuligheder for børn og unge.

Som en del af Realdania’s og Lokale- og Anlægsfondens projekt ”En god omvej” blev PIXLPARK udvalgt og fik bevilliget 2 mill. kr. til realisering. Formålet med ”En god omvej” var, at få udviklet nye overraskende og kreative eksempler på sunde bevægelser og leg i det fri for borgere i deres lokalområde.

 

 

 

 

 

 

 

 

ref_pixl_04

Projektet blev udviklet og realiseret på tværs af forvaltninger, foreninger og private virksomheder. Alle var repræsenteret i projektgruppen som bestod af følgende parter: Alexandra Instituttet, Roskilde Festival, Åben Dans, Bymusen, Musicon, Roskilde Bibliotekerne, Vej & grønne områder og Kultur & idræt i Roskilde Kommune.

 

ref_pixl_03

Som projektudvikler i Musicon-sekretariatet var det Anne Katrine’s opgave at projektlede projektgruppen og realiseringen af PIXLPARK med følgende ansvarsområder og leverancer:

 

  • Projektkommunikation
  • Løbende problemløsning
  • Lede projektorganisationen
  • Byggepladsledelse
  • Konfliktløsning
  • Kontrakter
  • Budget
  • Sikre realiseringen
  • Kommunikation med fonde
  • Gennemførelse af åbningsevent